Subject: FW: JJT 11360 km 9,48-9,71
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 27 Aug 2024 07:37:32 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Partner Insenerid OÜ <[email-masked]>
Sent: Monday, August 26, 2024 8:38 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Re: JJT 11360 km 9,48-9,71

Tere

Saadan korrigeeritud failid, kas nüüd on sobivad?

Kõik punktid käisin läbi ja korrigeerisin.

Ilusat õhtut

Raimo

Kontakt Merike Joonsaar (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval E, 26. 
august 2024 kell 12:09:

Tere.

Tänan täienduste eest.

Edastan maade eksperdi tähelepanekud IKÕ plaani täiendamiseks ning 
tee-ehituse eksperdi tähelepanekud katendit puudutava osa täpsustamiseks.

IKÕ plaan:

1.	Vasakpoolne kaabel ja TV mast, millel ilusti viirutus olemas - ei ole 
POS3-na märgitud plaanil ja tabelis.
2.	Kaablile antakse viirutus 1m kaablist kummalegi poole ja seega isegi kui 
kaabel ei ulatu otseselt meie kinnistule, siis IKÕ ala peaks siin mõningal 
juhul TV puhul ikka ulatuma. Tundub, et saaks need kaks masti isegi ühendada 
omavahel IKÕ alaga ja jääbki siis ainult kaks ala/Pos-i lõpuks.

Katend:

1.      Vana ja uue katte liitumine peab lisaks vuugiliimile olema kaetud 
pealt bituumenemulsiooni ja tardkivi sõelmetega nii, et ei oleks takistatud 
vee liikumine kattelt ära külgsuunas.

2.      Joonisel peab olema näidatud uue killustikaluse ja vana katte 
ühenduskoha kaldenurk ja dreenkihi ning killustikaluse põhja kalde suunad. 
Igal juhul peab dreenkihi kalle liikuma põhiteest eemale.

3.      Aluses kasutatava killustiku omadused on valesti määratud, palume 
kasutada Killustikust katendikihtide juhise nõudeid riigimaanteel tabel 1 
nõudeid (vihjeks – palume lugeda hoolikalt AKÖLi numbrit!).

4.      Killustikalus KLT ja põhitee vahel (vähemalt ülemine kiht) rajada 
4-32 killustikust. Killustikujuhendis on põhjendused olemas.

5.      Tänapäeval kasutatakse sh kõigis normdokumentides sõna „tardkivi“ 
mitte „graniit“, vastasel korral peaks hankes justkui hakkama spetsiaalselt 
graniitkivi otsima segusse või äärekivide täitematerjaliks.

6.      Samuti peaks seal otsustama, kas tellija soovib ikka 100% tardkivi 
segu, sest standard 901-3 lubab ka muud varianti vastavalt AKÖLile. Kuigi 
seletuskirjas endas on toodud ära ,et tuleb kasutada An19, mis juba 
iseenesest välistab paekivi jämetäitematerjalina kasutamise, oleks selgem 
kasutada  viidet „AC 8 surf jäme ja fraktsioneerimata täitematerjalid peavad 
vastama minimeelselt EVS 901-3 tabel 7 AKÖL 900-1499 vahemikule“. Sõna 
„minimaalselt“ tähendab seda, et soovi korral saab kasutada ka paremat segu, 
kui see tootjal olemas on. Sama kehtib kõigi kasutatavate materjalide kohta.

7.      Ei ole mõtet kirjutada ümber väljavalitud punkte normdokumentidest, 
õige oleks viidata vastavatele punktidele nendes normdokumentides millest 
lähtuda, nii nagu seda paljuski on ka juba tehtud, konkreetselt 
täitematerjalide puhul läbi AKÖLi Transpordiameti juhendeid kasutades.

8.      Seletuskirjas peaks olema ära toodud kõigi normdokumentide juures, 
mis kuupäeva või vähemalt aasta dokumendiga on tegu, juhul kui hankes ei ole 
eraldi vastav loetelu ära toodud või siis peaks olema lause et kehtivad need 
versioonid mis on hanke ajal olnud valiidsed vmt. Muidu näiteks kui 
kvaliteedimäärus muutub, siis ei ole arusaadav, millise määruse versiooni 
järgi peaks ehitama või pakkumine on tehtud.

Varasem korduv tähelepanek

Punkt 9. Ka standard EVS Linnatänavad näeb ette 0,5m laiuse ohutusriba, kui 
takistuse kõrgus on suurem kui 0,6m.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Partner Insenerid OÜ <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, August 22, 2024 9:12 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: FW: FW: JJT 11360 km 9,48-9,71

Tere

Esitan sinise kirjaga vastused.

1.	Riigitee laiendamine 0,9m võrra äärekivi poolses küljes on 
põhimõtteliselt sobiv. Riigitee laiendusele tuleb ette näha olemasoleva 
riigiteega võrdtugev katend,  et oleks tagatud riigitee püsivus ja 
sademeveed ei satuks riigitee muldkehasse. Alternatiivina võib näha ette 
äärekiviga teelõigul (kogu riigitee laiuses) uus asfaltkatend 
killustikalusel. Eemaldada jooniselt eksitavad mõõdud (punasega).

        Lisasin peenra asemel uue asfaltkatendi killustikalusel ja 
eemaldasin punasega mõõdu.

2.	Põiklõikel 1-1 kujutada riigitee terves laiuses.

         Täiendasin ristprofiili

2.	Kirjeldada seletuskirjas riigitee projekteeritud plaanilahendust, sh 
riigitee proj laiust

        Kirjeldasin seletuskirjas riigitee osa

2.	Soovitame projekteerida äärekivi pikemalt, so kuni Riisipere tee 13 
kinnistu mahasõiduni (vt skeemil vabakäeline punane joon). Eesmärk on 
vältida äärekivi sidumist likvideeritava ukse juurde viiva likvideeritava 
teega.

         Projekteerisin äärekivi pikemalt kuni mahasõiduni.

       5 Teelaienduse katte kokkuviimine olemasoleva teega näha ette 
kiilukujuliselt, kalle 1:20.

        1:20 kiil tehtud

6.	Kirjeldada seletuskirjas riigitee projekteeritud plaanilahendust, sh 
riigitee proj laius, katend jms.

        Kirjeldasin seletuskirjas riigitee osa

6.	Lisada riigiteele olemasolev vertikaalplaneering. Tee laiendatava osa 
põikkalle ühitada olemasoleva tee põikkaldega.

         Lisasin halli joontega olemasoleva riigitee horisontaalid ja 
ühildasin uue laienduse olemasoleva tee põikkaldega

6.	Konstruktiivsel lõikel on riigitee põikkalde suund vale.

         Parandasin

6.	Hoone poolses küljes on vähim  jalgratta- ja jalgtee ohutusriba laius 
0,5m (normid joonis 23).

        Jätsin ohutusriba laiuseks 0,25m, see on ka standardis lubatud, 
loodan et sobib teile.

10.	Näha jalgratta- ja jalgteel äärekivi poolsele ohutusribale ette 
asfaltkattest eristuv katend (alla 2,0m laiust mururiba ei kavandata).

        Eesmärk on meil maksimaalselt muruala säilitada ja seega lisasin 
kitsama kui 1m laiuse riba sõelmete katte alla, loodan et sobib teile.

10.	Juhime tähelepanu, et kergliiklejate ohutuse suurendamiseks on soovitav 
hoone nurk silmatorkavalt tähistada.

       Lisasin märgi hoone nurka

10.	TRAM juhib tähelepanu, et projektis peab olema üheselt näidatud, et 
uksed nr 1 ja 2 on kavas sulgeda (lisada info orienteeruva sulgemise aja 
kohta). Kõik asjaolud peavad olema projekti kooskõlastamise ajaks selgunud.

         Lisasin seletuskirja et uksed nr1 ja nr2 suletakse hiljemalt 
30.09.2024a. see on omanikuga läbi räägitud.

Ootan esimesel võimalusel tagasisidet, Vald soovib kohe hanke välja 
kuulutada.

Heade soovidega

Raimo Tarto

Partner Insenerid OÜ

Projektijuht/teedeinsener

+372 53358333

https://partnerinsenerid.ee/

Kontakt Merike Joonsaar (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval K, 21. 
august 2024 kell 15:52:

Tere.

Tänan projekti eest.

Panin  EHRi üles tähelepanekud projekti täiendamiseks.

Saadan sama teksti ( ja paar skeemi) ka e-kirjaga:

1.	Riigitee laiendamine 0,9m võrra äärekivi poolses küljes on 
põhimõtteliselt sobiv. Riigitee laiendusele tuleb ette näha olemasoleva 
riigiteega võrdtugev katend,  et oleks tagatud riigitee püsivus ja 
sademeveed ei satuks riigitee muldkehasse. Alternatiivina võib näha ette 
äärekiviga teelõigul (kogu riigitee laiuses) uus asfaltkatend 
killustikalusel.

Eemaldada jooniselt eksitavad mõõdud (punasega).

2.	Põiklõikel 1-1 kujutada riigitee terves laiuses.
3.	Kirjeldada seletuskirjas riigitee projekteeritud plaanilahendust, sh 
riigitee proj laius.
4.	Soovitame projekteerida äärekivi pikemalt, so kuni Riisipere tee 13 
kinnistu mahasõiduni (vt skeemil vabakäeline punane joon). Eesmärk on 
vältida äärekivi sidumist likvideeritava ukse juurde viiva likvideeritava 
teega.

5.	Teelaienduse katte kokkuviimine olemasoleva teega näha ette 
kiilukujuliselt, kalle 1:20.

6.	Kirjeldada seletuskirjas riigitee projekteeritud plaanilahendust, sh 
riigitee proj laius, katend jms.
7.	Lisada riigiteele olemasolev vertikaalplaneering. Tee laiendatava osa 
põikkalle ühitada olemasoleva tee põikkaldega.
8.	Konstruktiivsel lõikel on riigitee põikkalde suund vale.
9.	Hoone poolses küljes on vähim  jalgratta- ja jalgtee ohutusriba laius 
0,5m (normid joonis 23).

10.	Näha jalgratta- ja jalgteel äärekivi poolsele ohutusribale ette 
asfaltkattest eristuv katend (alla 2,0m laiust mururiba ei kavandata).
11.	Juhime tähelepanu, et kergliiklejate ohutuse suurendamiseks on soovitav 
hoone nurk silmatorkavalt tähistada.
12.	TRAM juhib tähelepanu, et projektis peab olema üheselt näidatud, et 
uksed nr 1 ja 2 on kavas sulgeda (lisada info orienteeruva sulgemise aja 
kohta). Kõik asjaolud peavad olema projekti kooskõlastamise ajaks selgunud.

NB! Tehnovõrkude ja maade spetsialistidele esitan projekti ülevaatamiseks 
peale seda, kui projektlahendust on vastavalt eeltoodud tähelepanekutele 
täiendatud.

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Partner Insenerid OÜ <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 23, 2024 10:42 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Fwd: FW: JJT 11360 km 9,48-9,71

Tere

Saatsin vahepeal uue variandi nr3.

Tean et olite puhkusel, kuid kas on võimalik see variant läbi vaadata.

Heade soovidega

Raimo Tarto

Partner Insenerid OÜ

Projektijuht/teedeinsener

+372 53358333

---------- Forwarded message ---------
Saatja: Partner Insenerid OÜ <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: R, 12. juuli 2024 kell 15:42
Subject: Re: FW: JJT 11360 km 9,48-9,71
To: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >

Tere

Edastan KLT variandi nr3.

Muutsin KLT laiust antud hoone ees 2,5m peale (vajadusel lisan sinna jalgtee 
märgi), projekteerisin sõidutee äärde peenra välisserva (kattest 90cm 
kaugusele) äärekivi h=10cm ja ohutusala 0,5m.

Sõidutee peenar on seal 50cm lai, nüüd siis tuleb äärekivi 90cm kattest 
eemale, mis ei takista sõidukite liiklemist, lisaks muutsin ka valgustuse 
posti asukohta sõiduteest kaugemale.

Sõidutee katet laiendada ei soovi.

Uksed 1 ja 2 kate jääb nii nagu on, kuna omanik sulgeb need uksed esimesel 
võimalusel, kui saab loa Saue VV ehitada maja taha uus sissepääs.

Palun uus lahjendus üle vaadata, loodan et nüüd sobib.

Tervitades

Raimo Tarto

Partner Insenerid OÜ

Projektijuht/teedeinsener

+372 53358333

Kontakt Merike Joonsaar (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval T, 9. juuli 
2024 kell 08:35:

Tere.

Riigitee olemasolev ristlõige on ühise sõidurajaga kahesuunalise liiklusega 
tee  (katte laius mõõdetud jooniselt ca 5.60), kus kasutatakse möödumiseks 
teepeenraid.

Äärekivi ehitamisel tee muldesse on vältimatu katte laiendamine ristlõikeni 
1+1, so laiuseni 6.5m põhjusel, et äärekivi on takistus liiklejatele ja enam 
ei saa kasutada möödumiseks teepeenart. Katte laiendamine tuleb ette näha 
tee ühel poolel, soovitavalt sisekurvis. Paraku ei saa nõustuda ettepanekuga 
laiendada teepeenart 1m, laiendada tuleb katet.

Üle tuleks vaadata ka projekteerimistingimustes toodud lähteandmed, sh 
kergliiklustee laius kitsas kohas.

Projekteerimisel tuleb läbi kaaluda/projekteerida mitmeid variante, teha 
variantide võrdlus ja leida optimaalne lahendus.

Juhime tähelepanu, et asendipaani joonisel äärekivi äärde projekteeritud 
ohutusriba ei saa olemasoleva kattega astmeliselt kokku viia, mis on oluline 
tee projekteerimise põhimõte. Lisaks on projektis kergliiklustee vaba ruumi 
laiuse väärtus eksitav, samuti riigitee laiendi katte konstruktsioon vajab 
korrigeerimist. Geoalusel puuduvad teepeenrad, need kui tee elemendid 
peaksid olema kajastatud.

Lähtuda tuleb normidest, milles toodud põhimõtted tagavad liiklusohutuse.

Edastan pildi, kus on näha, et teepeenar on olemas ja seda kasutatakse 
möödumiseks.

Ootame lahenduse variante projekteerijalt. Transpordiamet on kooskõlastaja 
rollis.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Partner Insenerid OÜ <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, July 8, 2024 12:02 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: JJT 11360 km 9,48-9,71

Tere

Muudan IKÕ plaani (lisan valgustuse ikõ ka peale).

Kuid vajan natuke abi punkt 1 lahendamisel- minu ettepanek:

Liiklussagedus on väike, ja täna mahuvad seal normaalselt sõidukid liiklema, 
uue äärekivi rajame peenra välisserva, siis neid punkte arvestades kas sobib 
kui näen ette teispool sõidutee äärt ca 35m ulatuses sõidutee peenra 
laiendamise (näitan sinna 1,0m laiuse peenra riba). Kas selline lahendus 
sobib, olen ka kohapeal käinud ja ei ole täheldanud, et sõidukid kasutavad 
üksteisest möödumiseks teepeenart, ei ole näha ka et teepeenar on nn ära 
sõidetud.

Täna on suurem osa teepeenrast rohtu kasvanud.

Jään teie vastust ootama

Raimo Tarto

Partner Insenerid OÜ

Projektijuht/teedeinsener

+372 53358333

Kontakt Merike Joonsaar (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval E, 8. juuli 
2024 kell 11:03:

Tere.

Punkt 1 vajab jätkuvalt lahendamist. Kui sõiduteele rajatakse äärekivi, 
tuleb projekteerida ka riigitee laiendus ja tagada riigitee ristlõige  6,5m.

Palun üle vaadata uks 1 ja uks 2  esised katted, mis on jäetud valgeks.

Punkt 2 – saadan näidisplaani, palun vormistada täpselt selle järgi. IKÕ 
plaaniga minnakse notarisse, vormistamine on detailselt kokku lepitud. Peale 
IKÕ plaani korrigeerimist saadan maade osakonda üle vaatamiseks.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Ehitisregistri menetluskeskkond <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, July 3, 2024 12:01 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Palume teie kooskõlastust eelnõule

Tere!

Saue Vallavalitsus menetleb praegu ehitusloa taotlust nr 2411271/06777 
aadressile Harju maakond, Saue vald, Haiba küla, Haiba haljasala 3// 
Riisipere tee 13// 19// 21b// Mõnuste küla, 11360 Riisipere-Kernu tee 
(Riisipere tee jalgratta- ja jalgtee) ja soovib teie kooskõlastust eelnõule.

Kooskõlastuse kutse põhjus: Kergtee ehitusprojekt kooskõlastamiseks

Palun avage eelnõu 
<https://livekluster.ehr.ee/ui/ehr/v1/operation/27034780> e-ehituse 
keskkonnas (menetlus nr: 434003), määrake omalt poolt toimingule 
kooskõlastaja ja kontrollige eelnõu andmeid.

Kooskõlastust või märkuseid eelnõule ootame kuni 14.06.2024 (k.a). Pärast 
selle tähtaja möödumist loeme, et olete eelnõuga päri.

Menetluse kulgu puutuvate küsimuste korral palun pöörduge menetleva asutuse 
(Saue Vallavalitsus) või menetleja (CAROLI KRUUS) poole.

Tegemist on automaatteavitusega ja sellele vastata ei saa. Ehitisregistri 
menetluskeskkonnaga seotud tehnilistes küsimustes aitab teid meie 
klienditugi aadressil [email-masked] <mailto:[email-masked]>  ja 
telefonil 625 6363.

Lugupidamisega

Ehitisregister